باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

موزه های دفاع مقدس درانعکاس ارزش‌های دفاع مقدس تاسیس و راه اندازی گردید

باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

موزه های دفاع مقدس درانعکاس ارزش‌های دفاع مقدس تاسیس و راه اندازی گردید

باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

هنر همواره به عنوان یکی از ابزارهای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس مطرح بوده است و طی سال های پس از جنگ هنر و هنرمندان تلاش‌هایی را در جهت حفظ، انتقال وماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس انجام داده‌اند و راه اندازی باغ موزه های دفاع مقدس در حقیقت تلاشی جدید برای انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید بصورت ملموس تر است.

  • ۰
  • ۰

تالار پیروزی

ورق زدن صفحات تاریخ حکایت از جنگ هایی میکند که به کشور عزیزمان تحمیل شد، که به دلیل ناتوانی و عدم صلاحیت مسئولان مملکتی  و یا به دلیل بی کفایتی در اداره جنگ بخش هایی از خاک این سرزمین به بیگانه واگذار شده است.دفاع مقدس اما حکایت دیگری دارد.جایی که فرماندهان دینی و ولایی و فرمانبران اعتقادی و ارزشی، دلاوری هایی رقم زدند که تمام حمایت های غربیان و اتحاد دشمنان اسلام نتوانست حتی یک سانتی متر از خاک کشور را جا به جا کند.

تالار_پیروزی1


آنچه در این تالار می بینید:

-  ایستگاه  حمایت خارجی و تقویت دیکتاتور: در اینجا به معرفی حامیان صدام و چگونگی تقویت او در دو سطح نظامی و غیر نظامی پرداخته شده است

-  نمایشگرهایی با تصاویر روزنامه ها از شادی مردم که پیروزی های بدست آمده توسط رزمندگان اسلام را نشان میدهد

- رمپ لوگو نیروهای عمل کننده در هشت سال دفاع مقدس که نشانگر و بیان کننده حضور نیروها ی عمل کننده در هشت سال دفاع مقدس است

- تالار وقایع آخر جنگ با  به کارگیری یک هیبرید وال و پرینت گرافیکی روی دیوار به برخی از وقایع سال آخردفاع مقدس می پردازد.

- آرت ورک طناب دار و پرینت دستگیری صدام و بیان سرنوشت دیکتاتور عراق با استفاده از تصویر صدام و نیز عاقبت صدام که در 30 دسامبر 2006 به دار مجازات آویخته شد.

- گسترش حملات شیمیایی ، اشاره به حمله عراق به  مردم بی گناه حلبچه در 25 اسفند 1366 و حمله شیمیایی به شهر مرزی نودشه در 26 اسفند 1366 .

-  قطعنامه 598 که  قابل قبول ترین قطعنامه، از زمان آغاز جنگ برای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

- مکاتبات صدام با رهبری و ریاست جمهوری وقت ایران پس از پذیرش قطعنامه 598 و اجرای آتش بس از سوی ایران وعراق ، سرانجام رئیس جمهور عراق به خواسته های ایران تن داد و در پاسخ به نامه رئیس جمهور ایران در 23 مرداد1369 شرایط ایران را برای تحقق صلح پذیرفت.

 

سایر بخش های این تالار

شرح مختصری  بر تجاوزات ارتش بعث و سرنوشت دیکتاتور - کلاژ تصویر صدام –عملیات های  ثامن الائمه – بیت المقدس-والفجر –مرصاد –جنگ نفتکش ها- جنگ شهرها- فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس -  هجوم مجدد ارتش عراق


تالار_پیروزی2

 

  • ۹۷/۰۲/۲۴
  • محمد شهبازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی