باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

موزه های دفاع مقدس درانعکاس ارزش‌های دفاع مقدس تاسیس و راه اندازی گردید

باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

موزه های دفاع مقدس درانعکاس ارزش‌های دفاع مقدس تاسیس و راه اندازی گردید

باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

هنر همواره به عنوان یکی از ابزارهای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس مطرح بوده است و طی سال های پس از جنگ هنر و هنرمندان تلاش‌هایی را در جهت حفظ، انتقال وماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس انجام داده‌اند و راه اندازی باغ موزه های دفاع مقدس در حقیقت تلاشی جدید برای انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید بصورت ملموس تر است.

  • ۰
  • ۰

تالار شهادت

شهادت هنر مردان خدا است.این جمله کافی است تا در مقابل تمام آنهایی که روزگاری جنگیدند تا با دفاع از دین و مذهب خویش خاک پاک کشورشان را حفظ کنند،سر تعظیم فرود آوریم.مردان مردی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز،ایران سربلند و استوار باقی بماند.

تالار شهادت1

 

آنچه در این تالار می بینید:

-  تالار عاشورا: دفاع هشت ساله مردم این سرزمین که بی نظیرترین جانفشانی ها و ایثارگری ها را به تصویر می کشد، متاثر از نهضت بزرگی همچون عاشورای امام حسین (ع) و یاران با وفایش بود. این هشت سال، ادامه نهضت حسینی توسط سربازان امام خمینی (ره) است.

-  جانبازان: در این قسمت مراحل مختلف زندگی این بزرگواران چه در دوره جنگ که برخی از آنها علی رغم اینکه جانباز بوده اند ولی باز هم حضور پر رنگی در جبهه ها داشته اند. همچنین به پاره ای از مشکلات و همچنین موفقیت های آنها در زندگی را در دوران پس از جنگ به تصویر کشیده است.

-  مفقودالاثرها : این قسمت به نقش آسمانی های در زمین اختصاص یافته است. اثر هنری مفقودالاثرها در واقع یادگاری های آنها همچون پلاک، چفیه و مهر و .... نشان می دهد.

-  پل شهادت: تالار شهادت با پل شهادت آغاز می شود. مخاطب با عبور از این پل سفید رنگ اسامی شهدا را در دو طرف خود مشاهده می کند. اسامی انسانهای برگزیده که برای دفاع از سرزمین و خاک ایران اسلامی به مقام شهادت نائل شدند.

-  اثر هنری ماسک شیمیایی که نشان دهنده استفاده گسترده ارتش بعث عراق از سلاح های شیمیایی چه در عملیات ها و چه در مناطق مسکونی علیه غیر نظامیان است.

-  آزادگان: در این قسمت 3 نمایشگر فیلمی از زندگی اسرای ایرانی را در اردوگاه های مخوف رژیم بعث عراق به نمایش می گذارد. در این فیلم کوتاه تحمل بالای اسرای ایرانی و ظلم و شقاوت بعثی ها به مخاطب نشان داده می شود.

- پلاک های کوچه ها و خیابان ها از اقصی نقاط ایران اسلامی که هر کدام به نام شهیدی مزین شده است و تعداد شهدای هر استان نمایش داده شده است. 

تالار شهادت2

  • ۹۷/۰۲/۲۴
  • محمد شهبازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی