باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

موزه های دفاع مقدس درانعکاس ارزش‌های دفاع مقدس تاسیس و راه اندازی گردید

باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

موزه های دفاع مقدس درانعکاس ارزش‌های دفاع مقدس تاسیس و راه اندازی گردید

باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

هنر همواره به عنوان یکی از ابزارهای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس مطرح بوده است و طی سال های پس از جنگ هنر و هنرمندان تلاش‌هایی را در جهت حفظ، انتقال وماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس انجام داده‌اند و راه اندازی باغ موزه های دفاع مقدس در حقیقت تلاشی جدید برای انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید بصورت ملموس تر است.

  • ۰
  • ۰

تالار سرانجام

سرانجام،  آخرین پرده از روایتی است که  موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس  به بازدیدکنندگان نشان می دهد.

این تالار با واقعه جانگدازو حزن انگیزرحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود. به طوریکه به محض ورود، 9 آینه می بینیم که تصویر صندلی خالی حضرت امام در بالکن جماران  بر روی آنها منعکس می شود و به بیننده این نکته را یادآور می شود که ایشان دیگر در میان ما نیست. سپس بالکن بازسازی شده حسینیه جماران و صندلی امام خودنمایی می کند ، جائیکه اکثر سخنرانی های ایشان در آنجا صورت می گرفت.

تالار_سرانجام2

 آنچه در این تالار می بینید:

-  باکس بازسازی شده حسینیه جماران و صندلی خالی امام (ره)، جائیکه اکثر سخنرانی های ایشان در آنجا صورت می گرفت.

- تصاویری از حضور امام در بیمارستان، وداع خانواده ایشان با پیکرشان قبل از تدفین و صحنه هایی از مراسم تشییع باشکوه ایشان به وسیله ی پروژکشن روی دیوار به نمایش درمی آید.

- تصاویری از قرائت وصیت نامه امام (ره) توسط آیت الله خامنه ای در جلسه  فوق العاده مجلس خبرگان را می بینیم که انتقال رهبری را گوشزد می کند. به همین دلیل صحنه هایی از زندگی نامه ی ایشان قبل از جنگ و حین جنگ به نمایش در می آید: مانند دوران ریاست جمهوری و حضورشان در جبهه.

-  به وسیله ی  یک هیبرید وال که دارای 6 مانیتور تاچ اسکرین است، سند چشم انداز 20 ساله تا سال 1404 ( هجری شمسی)، متن قانون اساسی، برنامه های 5 ساله، دستاوردهای دفاع مقدس از منظر و دیدگاه امام ( ره) ، کتاب صحیفه نور حضرت امام و کتابی از سخنان مقام معظم رهبری را مشاهده می کنیم

- پس از عبور از این قسمت، به وسیله ی یک ویدئو پروژکشن شاهد تصاویری از راهپیمایی های 22 بهمن ( سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران) طی 32 سال خواهیم بود که گویای تداوم حضور مردم در صحنه در جهت تأیید و حمایت از نظام جمهوری اسلامی است.

تالار_سرانجام1

  • ۹۷/۰۲/۲۴
  • محمد شهبازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی