باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

موزه های دفاع مقدس درانعکاس ارزش‌های دفاع مقدس تاسیس و راه اندازی گردید

باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

موزه های دفاع مقدس درانعکاس ارزش‌های دفاع مقدس تاسیس و راه اندازی گردید

باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

هنر همواره به عنوان یکی از ابزارهای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس مطرح بوده است و طی سال های پس از جنگ هنر و هنرمندان تلاش‌هایی را در جهت حفظ، انتقال وماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس انجام داده‌اند و راه اندازی باغ موزه های دفاع مقدس در حقیقت تلاشی جدید برای انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید بصورت ملموس تر است.

  • ۰
  • ۰

تالار آستانه

اینجا آستانه ای است برای ورود به تالارهای هفت گانه. جایی برای واردشدن به دالان تاریخ پر فراز و نشیب که با مبارزات مردم از دهه 30 آغاز می شود. اینجا روایت گر روزگاری است که در آن، مردم علیه نظام شاهنشاهی قیام کردند تا از ولی و رهبر خود حمایت و تبعیت کنند. اینجا حرف از تظاهرات است.حرف از شب نامه هایی است که در آن استبداد بر ملا می شد. اینجا یکسر و یکصدا  شعار الله اکبر را می شنوی که در سالهای منتهی به انقلاب شکوهمند اسلامی آسمان  ایران را پر میکند.

تالار آستانه3

 

آنچه در این تالار می بینید:

سالن ریشه ها ، نمایه ای است از تلفیق تمدن پربار ایران کهن با معارف غنی اسلامی.

الف ) ویدئو وال بناهای تاریخی ایرانی –اسلامی مانند چغازنبیل، سازه های آبی شوشتر و بناهای مربوط به دوره اسلامی

ب) دیوار نقشه ایران باستان در دوره هخامنشی و نقشه ایران کنونی که پس از جنگ تحمیلی کوچکترین  جزئی از آن جدا نشده است.

ج) تابلوی مینیاتور کندن در خیبر توسط امیرالمومنین(ع) در جنگ خیبر.

د) نمایی از کاشی کاری مسجد جامع اصفهان که در بردارنده نام مبارک علی (ع) است.

ه) دالان مشاهیر: تصاویر ده تن از موثرترین چهره های مبارز در جریان انقلاب مشروطه و استبداد و استعمار، طی صد سال گذشته را نشان می دهد.

تالار آستانه1

 آستانه:

الف) دیوار مبارزات مردم : شامل 38 مانیتور است که مقاطع مختلف مبارزات مردمی در دوران ستم شاهی از سال 1332 تا 1357 را به نمایش در می آورد.

ب) دیوار جلوه گاه امام خمینی (ره) از 13 آبان 1343 تا 12 بهمن 1357 و تصویری از ورود تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی  از فرانسه به ایران در 12 بهمن 1357 .

سایر بخش های این تالار

سازه های مفهومی تالار –شعارنویسی انقلابیون روی دیوار- ورود تاریخی امام خمینی (ره) –اثر هنری از 21 سلاح ژ3 و گل های میخک که نماد پیوستن ارتش ایران به مردم و انقلاب اسلامی در 21 بهمن سال 1357 است –آخرین بخش از تالار آستانه مربوط است به همه پرسی مردم ایران در تاریخ 12 فروردین سال 1358 و پذیرش جمهوری اسلامی ایران با 2/98 درصد رای آری.

تالار آستانه2

  • ۹۷/۰۲/۲۴
  • محمد شهبازی

نظرات (۱)

ظر بصورت خصوصی ارسال شود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی